.

.

21/07/2023

Village Interculturel : "Du stéréotype aux préjugés"

Testimony :

My name is Helin Bitlis I was born in a village in Tatvan district. I was in a village until I was 12. After I was 12, I moved to Istanbul with my family and I attended cultural studies there. After staying in Istanbul for 3 years, I moved to Diyarbakir. I started teaching and took part in the orchestra as a musician and vocalist.

I took part in the change project for 4 stages, it was very productive for me, I looked at it from a wider perspective because our lives were really different with the group and it contributed to my communication and my life. It helped us , we formed very good friendships in these 4 stages and I think they will continue . I can voluntarily say these; I am volunteering for the first time, I hope it will introduce me to more people and there is an interest in the music work we do together, this makes me very happy to introduce a different culture to them with music. 2nd Coming to Marseille.

~

Adım Helin Bitlisin Tatvan ilçesinde bir köyde doğdum 12 yaşıma kadar köydeydim 12 yaşımdan sonra İstanbul’a taşındık ailemle birlikte ve orda kültür çalışmalarına girdim İstanbul’da 3 yıl kaldıktan sonra Diyarbakır’a taşındım orada Kürtçe dilinde konservatuar okudum bu süreç 4 yıl oldu 2019 da mezun oldum ders vermeye başladım  ve orkestra da müzisyen ve vokal olarak yer aldım karma orkestrada ve sadece kadınlardan oluşan bir grupta müzisyenlik ve aranje yaptım şuna hala devam ediyor. 

4 etaptır değişim projesinde yer aldım bu benim için çok verimli oldu daha geniş bir bakış açısıyla baktım  çünkü gerçekten yaşamlarımız çok farklıydı gruptakilerle ve bu sayede iletişimi ve yaşamıma katkısı oldu dil farklılığı bizi durdurmadı işaret ve mimiklerle anlaşabildik , bütün aktiviteler çok eğlenceli ve güzeldi birbirimizi tanımak yönünde bize yardımcı oldu , bu 4 etap çok güzel arkadaşlıklar kurduk ve devam edeceğini düşünüyorum . Gönüllülük içinde bunları söyleyebilirim ; ilk defa gönüllü oluyorum, beni daha çok insanla tanıştaracak diye umuyorum ve birlikte yaptığımız müzik çalışmalarına ilgi var bu beni çok mutlu ediyor onlar için farklı bir kültürü müzik ile tanıtmak . Marsilya’ya 2. Gelişim oluyor.